zondag 17 juni 2012

Dat gaat pijn doen.....

Regendans

We kennen niet veel geluk wat het weer betreft dit seizoen. Tot nog toe hebben we elk raceweekend met regen te maken gekregen. We snakken met z'n allen denk ik zo, wel naar een droog weekend.

Op vrijdag viel de training wat mij betreft letterlijk in het water.... Ik lag in de regen weer eens vlot en gestrekt naast de fiets, niet echt een goede bijdrage aan mijn zelfvertrouwen. Ik kon en kan er nog steeds verklaring voor geven. Het gemiddelde gehalte, valpartijen versus regen gaat inmiddels redelijk gelijk op.

Zaterdags waren de omstandigheden zo mogelijk nog slechter. Mijn belangrijkste voornemen in de 1e kwalificatie was, er op blijven zitten. Met mijn oude "crash" pak aan en de "oefen" kuipen aan de motor ga ik de baan in. Na verloop van een aantal rondjes voel ik de spanning wegebben en gaan tegelijkertijd de rondetijden omlaag. Met een 5e snelste tijd ben ik bijzonder tevreden.

De 2e kwalificatie is het circuit nog steeds nat en weer wordt er sneller gereden, in mijn geval 3,3 seconden sneller als in de ochtend kwalificatie. Nog steeds rijd ik met een beetje een oncomfortabel gevoel in de regen. Mijn verbeterde tijd is goed voor een 8e plek. Morgen zal het droog zijn. 

Zondag Vandaag staan er een warm-up en twee races op het programma. Als we 's ochtends onze ogen openen schijnt de zon gelukkig. De warm-up is onze laatste kans een goede set-up voor de race te vinden. Helemaal tevreden ben ik nog niet als ik een 5e tijd op de klokken zet, de grip is nog niet helemaal optimaal. Met EvL praat ik hierover en kijken we op de data om een oplossing te vinden.

De de start van de race kom ik in de eerste ronde als tweede door en raak in gevecht met Endelein (GER) en Chmelik (CZE). Halverwege de race ga ik in Mercedes kurve iets te vroeg op het gas en vlieg er met een high-sider af en land op m'n hoofd.


De motor is niet beschadigd en ik kan, zij het op grote afstand, de race vervolgen. Uiteindelijk kom ik op een 7e plaats over de finish. Helemaal helder ben ik niet als ik van de motor afstap en is de klap op m'n hoofd iets harder geweest dan ik had gehoopt. "De 2e versnelling is te lang" vertel ik aan EvL "als ik op het gas ga dan wil de motor niet en draaide ik de kraan verder open", te ver dus...

De motor had nagenoeg geen schade, gelukkig. Een korte tweede versnelling werd snel gewisseld en met een setje nieuwe banden stond de motor klaar voor de tweede race Twee uur later was ik nog steeds duizelig en misselijk waardoor mijn ouders besloten, waar ik het helemaal niet!! mee eens was, mij de race niet te laten starten.

Volgende race over twee weken, RedBull Ring Oostenrijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten