Free practices on
Friday went very well. Only in 3rd practice I had a fatigue failure of the
lay shaft in my gear box.
In the night it started to rain so 1st qualification, the track was wet but drying at the end. About four laps before the end of qualifying I was on 2nd position and wanted to push for a faster lap. At the end of the long straight I hit the front brake into the chicane. Before I could wink an eye lash I went down sliding into the gravel. The track was drying and times were going down. Unfortunately I dropped down to 11th position.
In 2nd qualification it was really raining and again I
ended up in the gravel. This time after only two laps. Same way like the first
time hitting the brake, losing my front wheel. Mad at myself I picked up my
bike visited my mechanics at the pits for a check up. After Clearance from my
team I got back on track and tried to improve my lap time. Sadly no improvement
but I equalled my time from the morning session, under totally different
circumstances.
The 1st race I had an excellent start from 11th to
2nd. Turning a bit wide into first corner I lost 2 positions. I tried to close
the gap to Peter Sebestyen (H) who was in front of me. I was "on his back
wheel" when shit happened again, exactly the same at the spot as in 1st
quali. I ended up in the gravel. My race was over and a certain 4th place,
gone!!
In warm up on Sunday the track wasn't completely dry, there still were some wet spots on tricky places, even though I went into the pits to change my rain tyres into slicks.
In warm up on Sunday the track wasn't completely dry, there still were some wet spots on tricky places, even though I went into the pits to change my rain tyres into slicks.
2nd race perfect!! again had a perfect start. 2nd in
first corner and first lap, then I made a few mistakes and lost two positions.
For a long time I could keep up with Schouten and Eckelmaier but then I got in
trouble passing moto3 guy who didn't respond to a blue flag and got hold up for
three corners. The gap was too big to close in and I decided to ride smart. In
front of me were four Moto3's and I was in 5th position but the first 125cc.
Because in IDM we have separate results for 125cc and
Moto3 I finished first in my class. My first win in IDM!! whoohoo!!
Next race in June 9 & 10 the "Speed Challenge" in Assen
Next race in June 9 & 10 the "Speed Challenge" in Assen
De vrije trainingen op vrijdag
gingen behoorlijk goed, in de 3e vrije training kreeg ik echter te maken met
een gebroken versnellingsbak as. Vermoeidheid in het materiaal waarvan deze as
is gemaakt was hiervan de oorzaak.
's Nachts begint het regenen en
dus is het circuit nat bij aanvang van de 1e kwalificatie. Zo'n 4 ronden voor
het eind sta ik op de 2e plek en ga ik er goed voor zitten om mijn rondetijd te
verbeteren. Aan het eind van het rechte stuk voor de chicane verlies ik bij het
aanraken van de voorrem mijn voorwiel, zonder ook maar te kunnen reageren
schuif ik over het asfalt de grindbak in. De baan droog snel op dat moment en
de tijden gaan rap omlaag. Helaas val ik terug naar een 11e plek.
De 2e kwalificatie regent het
serieus en weer beland ik in de grindbak, deze keer na slechts 2 ronden. Kwaad
op mezelf raap het zaakje op uit de grindbak en zoek zo snel mogelijk de pits
op voor een check-up bij mijn monteurs. Na groen licht te hebben gekregen van mijn
team ga ik de baan weer op om mijn tijd uit de 1e kwalificatie te verbeteren.
Helaas lukt het onder nog slechtere weersomstandigheden als in de ochtend, net
niet.
De 1e race heb ik een
fantastische start, vanaf de 11e naar de 2e plaats. Wat wijd ga ik de bocht
door en verlies hierdoor 2 plaatsen. Achter Peter Sebestyen (H) probeer ik de
aansluiting krijgen. Juist op het moment dat ik hierin ben geslaagd slaat het
noodlot opnieuw toe. Op precies dezelfde plek en exact dezelfde manier als in
de 1e kwalificatie beland ik in de grindbak. Mijn race is ten einde en daarmee
een zekere 4e plek verspeeld!!
In de warming up training op zondag was de baan nog niet volledig droog, op bepaalde tricky plaatsen was de baan nog nat. Desondanks ben ik de pits ingegaan om mijn regenbanden voor slicks te wisselen.
In de warming up training op zondag was de baan nog niet volledig droog, op bepaalde tricky plaatsen was de baan nog nat. Desondanks ben ik de pits ingegaan om mijn regenbanden voor slicks te wisselen.
De 2e race was perfect!! net als
de eerste race had ik weer een super start vanaf de 11e plek duik als 2e de
eerste bocht in en kom de eerste ronde ook als 2e door. Helaas maakte ik een
paar foutjes waardoor twee plekken verloor. Lange tijd kon ik Schouten en
Eckelmaier volgen totdat ik in de problemen raakte door een Moto3 rijder die de
blauwe vlaggen negeerde waardoor ik drie bochten lang vet opgehouden werd. Ik
kon het gat naar Schouten en Eckelmaier niet meer dichten en besloot
met "het koppie" te gaan rijden en te consolideren. Voor mij reden 4
Moto3's, het gevaar, de 125-ers reden achter mij.
Doordat het IDM een apart
klassement kent voor de 125cc en Moto3 finishte ik als 1e in de 125cc klasse en
daarmee is mijn eerste overwinning in het Internationaal Duits Kampioenschap
een feit!!! Yessss!!!!
Volgende race is in het weekend van 9 & 10 juni "Speed Challenge" in Assen
Volgende race is in het weekend van 9 & 10 juni "Speed Challenge" in Assen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten