It's Easter weekend in my case the traditional start of the new road racing season.
I'm starting this season, super motivated with new material and spring testing that couldn't be more perfect than they turned out to be.
Het paasweekend staat voor de deur en voor ons de traditionele aftrap van het nieuwe wegrace seizoen.
Ik begin dit jaar super gemotiveerd aan het nieuwe seizoen, met "nieuw" materiaal en voorjaarstesten die niet beter uit konden pakken dan dat ze deden.
Friday
Last Tuesday I allready tested with the riders selection of the Dutch association. My times were very fast that day. That's what I want and that's what I do, my laptimes are even faster. In the morning the temperature is so low , my bike must have thought "it's to cold, I'm on strike".
My mechanics quickly solve the problem, and when I'am out on track the smile on my face couldn't be bigger.
Vrijdag
Afgelopen dinsdag heb ik met de bondselectie kunnen trainen op het circuit van Assen. De tijden die ik toen reed waren reeds zeer scherp. Die wil ik vandaag evenaren en dat lukt ook een tikje sneller zelfs nog. 's Ochtends is de temperatuur zo laag dat "de fiets" het even af laat weten. Mijn monteurs weten het probleem zo snel mogelijk te verhelpen en al snel is het weer als vanouds "gassen" geblazen. Zelden een bredere smile op mijn gezicht gehad als ik op de motor zit.
Saturday
The weather has become worse and just before first quali. it starts to ice rain. The first time this year I'm going out on rain tyres. Rain doesn't bother me much and right away the feeling is good. In the second lap just before "The Strubben" I lose my front wheel and of I go, into the gravel. Just that one lap is good for the 8th time.
2nd quali. the track is dry but strong winds have come up. In 7th lap a strong wind.... blows me of the track and for the second time today I end up in the gravel. Allready in 4th lap I did my best lap time and until the last minute I'm on pole. If i had those 5 more laps to defend my pole.... I'm on 2nd position on the front row.
Zaterdag
Oei, het weer is er niet beter op geworden, vlak voor aanvang van de eerste kwalificatie begin het te ijsregenen. De eerste keer dat ik dit jaar met regenbanden de baan op moet, het gevoel is gelijk goed en snel gaat het van meet af aan. In het tweede rondje vlak voor de Strubben ben ik ineens mijn voorwiel kwijt en glij ik over het asfalt. Een bekend baco vist me uit de grindbak en na een kleine inspectie blijkt dat ik teveel schade heb om door te kunnen rijden. Er mist wat... aan het einde van de dag komt de vriendelijke baco de door mij verloren onderdelen terugbezorgen. In slechts het ene rondje dat ik reed wist ik een 8e tijd te noteren.
De tweede kwalificatie is het wel droog maar is er inmiddels een straffe wind opgestoken. Na zeven rondjes was het weer raak. In de Ramshoek word ik door een flinke windvlaag op de zijkant van de kuip van het circuit geblazen en glij ik voor de tweede keer deze dag over het asfalt. In de 4e ronde had ik al mijn snelste tijd gezet, en voerde tot de laatste minuut de ranglijst aan. Heel graag had ik 5 rondjes extra gereden om mijn pole positie te verdedigen, maar helaas moet ik genoegen nemen me de 2e plek op de eerste startrij morgen.
Sunday
We took my kart and with Jerry, Damien and my team we went karting in Emmen for a couple of hours of total fun.
Zondag
We hebben mijn kart meegenomen en samen met Jerry, Damien en mijn team gaan we als tijdverdrijf naar Emmen een paar uurtjes karten.
Monday
In warming-up I'm fastest of a field about 30 participants. Promising prospectives for upcoming race.
Maandag
In de warming up zet ik op een natte baan de snelste tijd. Dat biedt goede vooruitzichten voor de race.
In riders briefing we get the announcement that after the sighting lap helpers are not allowed on the grid. This announcement makers It much more difficult wich tyres we will have to choose. The track is wet but with a dry line, hard winds and it's still raining very lightly. We choose full rain. After the start I'm in 3rd position, in lap 2 I'm in 1st position, trying to escape. Halfway the race my rear tyre starts to slide and I decide to slow down a bit to save it. In a hard fight with Flathaug and Raemy I finish, within 0.7 sec from 1st, as 3rd with a totaly worn out rear tyre.
In de ridersbriefing krijgen we meegedeeld dat de start procedure is gewijzigd, helpers mogen na de sighting lap niet de start grid op. Deze mededeling maakt de bandenkeuze erg moeilijk. De baan is nog nat maar wel met een droog spoor. Het waait hard maar ook sputtert het nog steeds. We kiezen voor regenbanden. Na de start lig ik in 3e positie, in de 2e ronde lig ik aan kop en probeer ik te ontsnappen. Halverwege voel ik dat mijn achterband begint te glijden en besluit ik om deze te sparen het wat rustiger aan te doen. Na telkens van positie te wisselen met Flathaug en Raemy finish ik, binnen 0.7 sec. van de winnaar als 3e met een totaal versleten achterband.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten